Ομολογία Οδυσσέα Ράπτη: "Νενίκηκάς με Ήρωνα"...

Δείτε και άλλα θέματα στην ενότητα:
Οδυσσέας Ράπτης


"Άργησα με το "γκαβό", ανακάλυψα το όχημα 2.500 χρόνια μετά...!"

Ειλικρινής και τίμια ομολογία που θα μείνει στην ιστορία...



Επισκευθείς ο διευθύνων σύμβουλος του e-trikala και ιθύνων νους του λεωφορείου χωρίς οδηγό (κοινώς "γκαβό") την έκθεση στο Κουρσούμ Τζαμί των Τρικάλων, όπου παρουσιάζεται για πρώτη φορά η πρόοδος των προγόνων μας στον τομέα της αυτοκίνησης, δεν έχασε την ευκαιρία να φωτογραφηθεί (για 542η φορά) μπροστά στο "καμάρι" του, το "γκαβό"...


Ο κ. Οδυσσέας Ράπτης και κ. Βάσω Δανέλλη – Μυλωνά σε αναμνηστική φωτο με φόντο το "γκαβό"

Η έκθεση είναι αφιερωμένη στην τεχνολογική πρόοδο των αρχαίων Ελλήνων στον τομέα της κίνησης και αυτοκίνησης.


Είχαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι αυτοκίνητα; Όχι, αλλά… ναι!

Και ποια η σχέση τους με το Λεωφορείο Χωρίς Οδηγό;

Σε αυτά τα ερωτήματα απαντά η έκθεση στο Κουρσούμ Τζαμί των Τρικάλων, καθώς παρουσιάζεται για πρώτη φορά, η πρόοδος των προγόνων μας στον τομέα της αυτοκίνησης.

Σ' αυτό το μεγάλο θέμα κλήθηκε να πάρει θέση ένας "παγκόσμιος" Τρικαλινός νταραβερτζής, επιστήμων, τεχνοκράτης, ερευνητής και εσχάτως ενοικιαστής παραγκών στο Μύλο των "Αρπαχτών", δ/νων σύμβουλος του e-trikala ( και φίλος του fatsimare ) κ. Οδυσσέας Ράπτης (3)


"Νενίκηκάς με Ήρωνα" (2) αναφώνησε μόλις είδε τα επιτεύγματα των προγόνων μας.

Ωιμέ βαβαί παπαί...(1) 
"Ανακάλυψα το "γκαβό" όχημα 2.500 χρόνια μετά...!"


Φυσικά (και στα σίγουρα... τόνισε),  το Λεωφορείο ΜΟΥ Χωρίς Οδηγό. είναι  συνέχεια επιτευγμάτων των αρχαίων Ελλήνων προγόνων μου αλλά και των προσφάτων προγόνων μου ... (προφανώς εδώ ο επιστήμων ερευνητής ομιλεί για τα μπλάρια των βλάχων και σαρακατσαναίων του Περτουλίου που ως γνωστόν εκινούντο κι αυτά  χωρίς οδηγό...)



Μάλιστα "ξεμοναχιάζοντας" την πρόεδρο του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», κ. Βάσω Δανέλλη – Μυλωνά που διοργανώνει την έκθεση της εκμυστηρεύτηκε σεμνά: "Βάσω μου θέλουν δεν θέλουν μερικοί, θα περάσω στην ιστορία..., την παγκόσμια, την Τρικαλινή, δεν έχει σημασία, θα περάσω..." (βλέπε φωτο επάνω)

Και δεν έκρυψε τα δάκρυά ΤΟΥ για το επίτευγμά ΤΟΥ...


Νάσαι καλά Οδυσσέα,
όπως νάχει ΟΛΟΙ οι Τρικαλινοί είμαστε περήφανοι για σένα και το "γκαβό" και θα σε μνημονεύουμε...


ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ


    (1) Ωιμέ βαβαί παπαί: κραυγές πόνου από αρχαίες τραγωδίες


   (2) Ήρων ο Αλεξανδρεύς (100 μ.χ.)



   (3) Οδυσσεύς ο... Τρικκαλεύς (2000 μ.χ.)





Για την ιστορία:
Τα ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ των επιστημόνων



Ήρων ο Αλεξανδρεύς (100 μ.χ.)

Aπό τους πιο γνωστούς μηχανικούς και μαθηματικούς της Ελληνιστικής περιόδου ο Ήρων ο Αλεξανδρεύς , υπήρξε η τρίτη μεγάλη φυσιογνωμία της μηχανικής μετά τους Κτησίβιο και Φίλωνα.

Διετέλεσε και διευθυντής του Μουσείου της Αλεξάνδρειας (Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας) και έμεινε γνωστός από τις περίφημες κατασκευές του, οι οποίες τον κατατάσσουν ανάμεσα στις μεγαλύτερες μορφές της επιστήμης της αρχαιότητας και δίκαια τον θεωρούν σαν τον πνευματικό πρόγονο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι (ο οποίος φαίνεται να έχει διαβάσει και γραπτά που αφορούν το έργο του Ήρωνα όπως και του Αρχιμήδη). Ουσιαστικά ο Ήρων υπήρξε μαθητής και συνεχιστής του έργου των Κτησίβιου και Φίλωνα, το οποίο εν πολλοίς διέσωσε και βελτίωσε.

Το σύνολο του έργου του το ΗΡΩΝΕΙΟ είναι πραγματικά τεράστιο : 16 πραγματείες που από αυτές οι 10 έχουν διασωθεί ολόκληρες , 3 υπάρχουν σε αποσπάσματα ενώ 3 δεν διασώθηκαν.

Συνδυάζοντας άριστα την θεωρία με την πράξη κατασκεύασε ένα πλήθος μηχανισμών φυσικής , αυτοματισμούς , αυτόματα μηχανήματα για θέατρα και ναούς (π.χ. την περίφημη ΚΡΗΝΗ ΤΟΥ ΗΡΩΝΟΣ), υδραυλικά ρολόγια και μεταξύ άλλων εφεύρε την "ΑΙΟΛΟΥ ΠΥΛΗ" , την πρώτη μηχανή που κινούταν με ατμό (ατμομηχανή).

Το έργο του Διόπτρα αναφέρεται στην γεωδαισία και θεωρείται από τα τελειότερα στο είδος του.
Εκεί αναφέρεται και η κατασκευή του ομωνύμου οργάνου, του οποίου εξέλιξη είναι και ο σημερινός θεοδόλιχος ένα από τα βασικότερα όργανα των τοπογράφων.

Άλλα έργα του είναι : Πνευματικά , Μηχανικά , Περί Αυτοματοποιητικής , Κατοπτρικά , Μετρικά , Διόπτρα , Χειροβαλλίστρας κατασκευή και συμμετρία , Βελοποιικά , Περί Όρων και Γεωπονικά .


Οδυσσέας Ράπτης (2000 μ.χ.)

Σε επόμενο άρθρο...


    Για το fatsimare




   Το σκλι του Μπουζαλή
  (Θέλω κι εγώ ν' ανέβω στο "γκαβό"...











 

 

Επιστροφή