O Μένανδρος, η Βασιλένα, και το... ΣΒΑΚ !

Δείτε και άλλα θέματα στην ενότητα:
O Μένανδρος, η Βασιλένα, και το... ΣΒΑΚ !

Τρίκαλα: Αλλάζουν όλα στην πόλη. ΣΒΑΚ,ITS,"έξυπνα","γ@μάτα" πράγματα...!
"Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης" (ΣΒΑΚ το λένε).




("Παλιά", ένας ¨παλιός" δημομηχανικός, ο Μένανδρος Ποτέσσαρος είχε πράξει "ανάλογα"...)!

Μένανδρος Ποτέσσαρος (Googlάρατε να μάθετε περισσότερα)

Ήταν ο "άνθρωπος" στον οποίο σαν πόλη, χρωστάμε πολλά...
Για να μην πω "τα πάντα" οι Τρικαλινοί...

Το πρώτο σχέδιο πόλης.
Που έκανε μια μικρή επαρχιακή πόλη, τέλη του 1800 τα "Τίρχαλα", μικρό Παρίσι...

Ήταν ο "άνθρωπος"  που ήρθε σε ρήξη με συμφέροντα και με την συμπαράσταση του τότε δημάρχου Ραδινού* κατάφερε να "περάσει" τις καινοτόμες ιδέες του για το σχέδιο πόλης και να κάνει...

"Τα Τρίκαλα στα οποία σήμερα ζούμε"...

Τα "Τρίκαλα" στα οποία κάποιοι δημοτικοί άρχοντες μετέπειτα "ασέλγησαν" (ευτυχώς όχι βιαίως) πάνω τους...

Σήμερα, μας λένε θα "αλλάξουν" με το... ΣΒΑΚ την πόλη προς το καλύτερο.


Θέλει προσοχή και σεβασμό το εγχείρημα...



Για το fatsimare



Το ΔΕΞΙ μπακ


Βασιλένα, η... ιστορία θα σε κρίνει !!!
Και σένα, και τον δήμαρχο...

Ως προς τον Μένανδρο Ποτέσσαρο:
Προς... "τιμήν του", δεν υπάρχει ούτε ένα "δρομάκι" στην πόλη, έστω και μια πάροδος που να φέρει το όνομά του...

(Κρίμα επίσης που δεν υπήρξε τότε ένα ανάλογο "γραφείο τύπου" του δήμου να περιγράψει "ΠΕΡΙΤΡΑΝΩΣ" το όραμά του...)


Δήμος Τρικκαίων
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


ΣΒΑΚ: Αλλάζοντας το κυκλοφοριακό στα Τρίκαλα

Με συγκεκριμένες προτάσεις που θα τεθούν και πάλι για διαβούλευση, ο Δήμος Τρικκαίων σχεδιάζει τα Τρίκαλα των επόμενων δεκαετιών.

Εκτός από τα έργα ουσιαστικών αναπλάσεων και παρεμβάσεων (κεντρικές πλατείες, λαϊκή αγορά, Ληθαίος, open mall) θα γίνουν και έργα - δράσεις – παρεμβάσεις – για το κυκλοφοριακό.

Αυτές, παρουσιάστηκαν το απόγευμα της Τρίτης 24 Σεπτεμβρίου 2019 στο Δημαρχείο Τρικκαίων, ενώπιον της αντιδημάρχου Εργων κ. Βασιλένας Μητσιάδη, στελεχών του Δήμου και πολιτών.

Τις προτάσεις παρουσίασε δημοσίως (για τρίτη συνεχόμενη φορά) ομάδα, απαρτιζόμενη από μέλη της εταιρείας συμβούλων Lever ΑΕ και εκπροσώπους του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ (καθηγητής κ. Π. Παπαϊωάννου).




Οι προτάσεις αυτές είναι το αποτέλεσμα:


- επιτόπιων μετρήσεων και παρατηρήσεων
- ερωτηματολογίου προς πολίτες
- ηλεκτρονικής διαβούλευσης
- προτάσεων του Δήμου Τρικκαίων
- του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης.

Οι προτάσεις είναι η εξειδίκευση του τελικού σεναρίου διαχείρισης κινητικότητας και εντάσσονται στο πλαίσιο του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) για τον Δήμο Τρικκαίων.

Οι προτεινόμενες παρεμβάσεις, έχουν ως χρονικό ορίζοντα υλοποίησης το 2030, με τρεις στόχο να συμβάλλουν σταδιακά:
1. στη βελτίωση της βιώσιμης αστικής κινητικότητας,
2. στην αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος
3. Στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών του Δήμου.
Οι προτάσεις
Οι προτάσεις χωρίζονται σε άξονες, που αφορούν και περιλαμβάνουν:
Α. Διαχείριση Κυκλοφορίας
(με προεκτάσεις πεζοδρομίων, σχολικούς δακτύλιους, αναμόρφωση διαβάσεων, ζώνες ήπιας κυκλοφορίας σε σχολεία ή πλατείες κ.α.)
Β. Προσβασιμότητα
(παρεμβάσεις κυρίως για ΑμεΑ)
Γ. Δημόσιες Συγκοινωνίες
(τεχνολογίες πληροφόρησης, αναδιάρθρωση δρομολογίων, ίδρυση νέου τερματικού σταθμού κ.α.)
Δ. Αστικές Εμπορευματικές Μεταφορές
(επανακαθορισμός αποκλειστικών θέσεων φορτοεκφόρτωσης)
Ε. Προώθηση μη-μηχανοκίνητων μέσων μεταφοράς
(ενοποιήσεις πλατειών κυρίως στο κέντρο, δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας, ανακατασκευές πεζοδρομίων, νέες πινακίδες πληροφόρησης και κατεύθυνσης, νέοι ποδηλατόδρομοι κ.α.)
ΣΤ. Διαχείριση Στάθμευσης
(απομάκρυνση στάθμευσης, αστυνόμευση, χώροι στάθμευσης δικύκλων, ζώνες ελεγχόμενης στάθμευσης, ζώνες στάθμευσης κατοίκων, ηλεκτρονική ενημέρωση κ.α.)
Ζ. Βελτίωση Αστικού Περιβάλλοντος
(αναπλάσεις, αύξηση των χώρων πρασίνου, εξωραϊσμός ελεύθερων/ κοινόχρηστων χώρων κ.α.)
Η. Διαχείριση κατανάλωσης ενέργειας για τις μεταφορές
(σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, βελτίωση δρομολογίων απορριμματοφόρων κ.α.)
Θ. Υιοθέτηση νέων, «έξυπνων» λύσεων και τεχνολογιών
(Ευφυή συστήματα μεταφορών (ITS) στην πληροφόρηση, τη διαχείριση της κυκλοφορίας και την εισαγωγή καινοτόμων τεχνολογιών κινητικότητας)
Ι. Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση πολιτών
(ενημερωτικές ημερίδες για τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης, της ποδηλασίας, των μορφών ήπιας κινητικότητας, για το εξωτερικό κόστος των Ι.Χ και την περιβαλλοντική υποβάθμιση κ.α.)


Ολε αυτές οι προτάσεις θα ξανασυζητηθούν από τους πολίτες, σε μια τελευταία διαβούλευση, το επόμενο διάστημα. Σε αυτή, θα παρουσιαστούν αναλυτικά τα μέτρα και θα μπορεί ο καθένας να εκφράσεις γνώμη για σειρά μέτρων που προτείνονται.

Ετσι, θα υπάρχει αμφίπλευρη επικοινωνία μελετητών – Δήμου και πολιτών, ώστε οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και το πλήθος των αλλαγών, να οδηγήσουν στη σύγχρονη πόλη των Τρικάλων σε επίπεδο κινητικότητας.
 
Από το γραφείο Τύπου του Δήμου Τρικκαίων




* Κωνσταντίνος Ραδινός (1883-1887)


 
Ο Κωνσταντίνος Ραδινός καταγόταν από τα Τρίκαλα. Σπούδασε Ιατρική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Έλαβε ενεργό μέρος στον αγώνα για την απελευθέρωση της Θεσσαλίας. Λόγω των φρονημάτων του εξορίστηκε δύο φορές και δημεύτηκε η περιουσία του από τους Τούρκους.
Εξάσκησε στα Τρίκαλα προξενικά καθήκοντα. Μετά την προσάρτηση της Θεσσαλίας στο Ελληνικό κράτος εξελέγη βουλευτής.

Ήταν ο πρώτος εκλεγμένος Δήμαρχος των Τρικάλων μετά την απελευθέρωση από τους Τούρκους.
Ο Κωνσταντίνος Ραδινός για να υποστηρίξει την εκλογή του, έταξε στους δημότες χωρικούς, να τους απαλλάξει από την στρατιωτική θητεία και να τους δώσει 2-3 στρέμματα γης χωρίς δικαστική απόφαση.
Η θητεία του, ως Δήμαρχος διήρκησε από τον Ιούνιο του 1883 ως τον Ιούνιο του 1887.

Στον Κωνσταντίνο Ραδινό οφείλεται η ιδέα του πρώτου σχεδίου της πόλης που συντάχθηκε το 1885 από τον κρατικό μηχανικό Μένανδρο Ποτεσσάριο.

Έβαλε επίσης τα πρώτα θεμέλια λειτουργίας της Δημοτικής Υπηρεσίας.
Ο Κων/νος Ραδινός πέθανε το 1893.
 

 

 

Επιστροφή