Η Ευρώπη «σκοτώνει» το YouTube και το Facebook

Δείτε και άλλα θέματα στην ενότητα:
Η Ευρώπη «σκοτώνει» το YouTube και το Facebook

Και το twitter μαζί με άλλες δημοφιλής πλατφόρμες

Ηοδηγία περί πνευματικής ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης ξεσήκωσε πολλές αντιδράσεις από τους δημιουργούς περιεχομένου του YouTube τον περασμένο μήνα, καθώς έσπευσαν να ενημερώσουν το κοινό τους μέσα από τα κανάλια τους για το πόσο θα αλλάξει η πλατφόρμα και θα καταστραφεί το περιεχόμενο τους.



Τώρα, η CEO του YouTube, Susan Wojcicki, προσθέτει τη δική της φωνή στις διαμαρτυρίες. Αυτή τη στιγμή, το YouTube επιτρέπει την ύπαρξη ανασχηματισμένου υλικού πνευματικών δικαιωμάτων στην πλατφόρμα του σύμφωνα με το νόμο για τη δίκαιη χρήση. Ωστόσο, οι επικριτές του άρθρου 13 υποδεικνύουν ότι αν το YouTube γίνει υπεύθυνο για οποιοδήποτε περιεχόμενο που προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα, ένα ισχυρότερο φίλτρο θα μπει σε ισχύει για κάθε βίντεο που μεταφορτώνεται στην πλατφόρμα με αποτέλεσμα να κατεβάζει αυτόματα ότι βίντεο έχει την παραμικρή υποψία παραβίασης των πνευματικών δικαιωμάτων.

"Η παρούσα νομοθεσία αποτελεί απειλή τόσο για τη ζωή σας όσο και για την ικανότητά σας να μοιραστείτε τη φωνή σας με τον κόσμο" έγραψε η Wojcicki. "Εάν υλοποιηθεί όπως προτείνεται, το άρθρο 13 απειλεί εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας, Ευρωπαίους δημιουργούς, επιχειρήσεις, καλλιτέχνες και όσους απασχολούν. Η πρόταση θα αναγκάσει τις πλατφόρμες, όπως το YouTube, να δώσουν προτεραιότητα στο περιεχόμενο από ένα μικρό αριθμό μεγάλων εταιρειών. Το βάρος της απόδειξης του δικαιώματος πνευματικής ιδιοκτησίας θα είναι υπερβολικά υψηλό για τους περισσότερους ανεξάρτητους δημιουργούς."

Facebook,Twitte, Instagram και όχι μόνο

Φυσικά, το άρθρο 13 δεν ισχύει μόνο για το YouTube. Οι ιστότοποι που εξαρτώνται από το περιεχόμενο που δημιουργεί ο χρήστης όπως το Facebook, το Twitter το Instagram μεταξύ πολλών άλλων - θα πρέπει να παρακολουθούν το περιεχόμενο των χρηστών τους.

Το μέτρο θα καθιστούσε όλες τις πλατφόρμες διαδικτύου υπεύθυνες για το μη φιλτραρισμένο περιεχόμενο που παραβιάζει τα υπάρχοντα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας. Για παράδειγμα, αν ένας χρήστης δημοσιεύσει ένα κλιπ από ένα μουσικό βίντεο στο Instagram, το Facebook θα πρέπει να πληρώσει. Εάν δεν είναι εξουσιοδοτημένο, τότε είναι παράβαση.

 

 

Επιστροφή