Εκπαιδευτική-Επιμορφωτική Εκδρομή του 5ου Λυκείου Τρικάλων στο Λονδίνο

Δείτε και άλλα θέματα στην ενότητα:

Του μαθητού  της Α’ Λυκείου του 5ου ΓΕΛ Τρικάλων Μπούρη  Κωνσταντίνου

Όλα ξεκίνησαν από μια ιδέα των μαθητών της Α’ Λυκείου του 5ου Λυκείου Τρικάλων, που δημιουργήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας (Project) με τίτλο «Οδηγός Λονδίνου». Μια ιδέα, ένα όνειρο πολλών μαθητών που έγινε πραγματικότητα χάρη στη διδάσκουσα εκπαιδευτικό του προγράμματος, Καραθανάση Σταματία, και στη διευθύντρια του Λυκείου, Ηλιάδη Αμαλία.

Όλοι οι μαθητές ήμασταν χαρούμενοι που μας ανοίχτηκε ένας δρόμος προς την ευρωπαϊκή αναζήτηση, με πρώτο προορισμό τη βρετανική πρωτεύουσα. Μια ευκαιρία που, αναμφισβήτητα, θα μας μείνει για πάντα αξέχαστη. Μέσα από την επιμορφωτική αυτή εκδρομή καταφέραμε να γνωρίσουμε μία νέα κουλτούρα, έναν αλλιώτικο τρόπο ζωής σε μία ευρωπαϊκή μεγαλούπολη, ξεφεύγοντας από τις καθημερινές συνήθειες.

Μία ομάδα μαθητών αποτελούμενη από 18 άτομα, καθώς και οι δύο προαναφερόμενες συνοδοί-καθηγήτριες,  έτοιμοι να γνωρίσουν το μαγευτικό Λονδίνο, όπως και τον παλμό της πόλης, και να επισκεφθούν τα μουσεία και  τα αξιοθέατά του, με οργάνωση και, σαφώς, χαρά και όρεξη.

Στις 25 Ιανουαρίου 2018 λοιπόν, ώρα 06:45, το λεωφορείο ήταν ήδη έτοιμο από την είσοδο του σχολείου για αναχώρηση για το αεροδρόμιο της ελληνικής συμπρωτεύουσας, της Θεσσαλονίκης, αεροδρόμιο «Μακεδονία», από όπου μας παρέλαβε το λεωφορείο της αεροπορικής εταιρίας «EasyJet» για να μας μεταφέρει στο αεροδρόμιο «Μέγας Αλέξανδρος» της Καβάλας και τελικά να πετάξουμε για το Λονδίνο. Αφού προσγειωθήκαμε στο αεροδρόμιο «Gatwick», το οποίο βρισκόταν περίπου 10 μίλια έξω από το Λονδίνο, από εκεί με ένα πολυτελές λεωφορείο μεταφερθήκαμε στον τόπο διαμονής μας, στο ξενοδοχείο «Commodore Hotel» στην αριστοκρατική περιοχή του Kensington (Κένσινγκτον).

Μόλις φθάσαμε και μας δόθηκαν οι κάρτες εισόδου των δωματίων μας, τακτοποιήσαμε τα πράγματά μας, ξεκουραστήκαμε για τρία τέταρτα και κατευθείαν φύγαμε από το ξενοδοχείο για να απολαύσουμε μία βόλτα δίπλα από το τεράστιο, καταπράσινο και όμορφο Hyde Park, που βρισκόταν μόλις δύο λεπτά μακριά από το ξενοδοχείο και εξερευνήσαμε τη περιοχή. Γυρίσαμε μετά από μία ώρα και, όντας κουρασμένοι από το πολύωρο ταξίδι, κοιμηθήκαμε, καθώς την ερχόμενη μέρα το πρόγραμμα θα ήταν γεμάτο, οπότε χρειαζόμασταν σωματική και ψυχική ξεκούραση.
Στις 26 Ιανουαρίου 2018, η αφύπνιση λειτούργησε στις 7 η ώρα το πρωί.

Όλοι οι μαθητές κατεβήκαμε στο εστιατόριο του ξενοδοχείου και έπειτα από ένα πλούσιο πρωινό ετοιμαστήκαμε για να αναχωρήσουμε για το Βρετανικό Μουσείο. Εκεί, περιηγηθήκαμε στα εκθέματα που αφορούσαν  την Αρχαία Ελλάδα από Έλληνα ξεναγό.

Παράλληλα, είδαμε και κάποια εκθέματα που συσχετίζονταν με την Αρχαία Αίγυπτο, αλλά δυστυχώς ο χρόνος ήταν τόσο περιορισμένος που δεν καταφέραμε να τα δούμε όλα. Μόλις η ξενάγηση τελείωσε, ένα ιδιωτικό λεωφορείο μας παρέλαβε από την έξοδο του Βρετανικού Μουσείου και μας χάρισε μία μοναδική περιήγηση στα μεγαλύτερα αξιοθέατα του Λονδίνου, λόγου χάριν το έμβλημα της πόλης, το Μπιγκ Μπεν (Big Ben), το Βρετανικό Κοινοβούλιο (Parliament), το «Μάτι του Λονδίνου» (London Eye), το Αβαείο του Ουέστμίνστερ, το Μουσείο Κέρινων Ομοιωμάτων «Μαντάμ Τισώ» (Madame Tussauds), την Εθνική Πινακοθήκη, τον Πύργο του Λονδίνου καθώς και το επιβλητικό Παλάτι του Μπάκινχαμ (Buckingham Palace). Μετά από την περιήγηση και ύστερα από επιθυμία των μαθητών, επιβιβαστήκαμε σε ένα ποταμόπλοιο και απολαύσαμε μία μίνι-κρουαζιέρα στον ποταμό Τάμεση. Προορισμός μας ήταν το Αστεροσκοπείο του Γκρίνουϊτς, από όπου περνάει ο πρώτος Μεσημβρινός.

Αφού τελείωσε και η δεύτερη μέρα της εκδρομής, περπατήσαμε μέχρι τη πρώτη στάση του υπόγειου μετρό, το γνωστό «Underground», και κατεβήκαμε στη στάση μας στο Kensington. Μόλις φτάσαμε στο ξενοδοχείο, ανεβήκαμε όλοι στα δωμάτιά μας για να ξεκουραστούμε.

Στις 27 Ιανουαρίου 2018, ημέρα Σάββατο, θα ήταν η τελευταία μας μέρα στο Λονδίνο. Μετά από το πρωινό μας, αναχωρήσαμε για το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας. Εκεί, οι καθηγήτριες μας άφησαν για μία ώρα μόνους μας, έτσι ώστε να δούμε τα εκθέματα του Μουσείου. Εκρήξεις ηφαιστείων, σεισμούς, πετρώματα, δεινόσαυρους, την ιστορία του πλανήτη μας, τα πάντα μπορούσε κανείς να δει μέσα στο Μουσείο.

Μόλις λοιπόν τελειώσαμε και από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, περπατήσαμε μέχρι το Μουσείο Επιστημών, που βρισκόταν πολύ κοντά στο πρώτο. Εκεί αφεθήκαμε πάλι για τρία τέταρτα περίπου από τις καθηγήτριες. Κάθε τεχνολογικό και επιστημονικό επίτευγμα βρισκόταν μέσα σε αυτό το μεγάλο Μουσείο.

Επόμενος προορισμός, το Μουσείο Τέχνης «Βικτόρια και Άλμπερτ», το μεγαλύτερο Μουσείο Τέχνης παγκοσμίως, στην απέναντι πλευρά του δρόμου. Ένα Μουσείο που διαθέτει μια εξαιρετικά μεγάλη συλλογή αντικειμένων, παλιών και σύγχρονων που συνδυάζονται αρμονικά, από τα οποία μπορούν να αναπτυχθούν εκθέσεις. Οι επισκέψεις των Μουσείων τελείωσαν. Επιβιβαστήκαμε σε ένα από τα χαρακτηριστικά «κόκκινα λεωφορεία» του Λονδίνου και αναχωρήσαμε για  το Piccadilly, σ’ ένα πεζόδρομο της πόλης του Ουέστμίνστερ, όπου δειπνήσαμε σε ένα ιταλικό εστιατόριο, γευόμενοι τις σπεσιαλιτέ της Ιταλίας.

Μετά το δείπνο, παρακολουθήσαμε μία παράσταση νεαρών χορευτών στη πλατεία του Piccadilly, κάτω από το άγαλμα του Έρωτα. Ύστερα, φύγαμε για την Κινεζική Συνοικία (China Town). Είναι μαγικό το πώς η παράδοση ενός ολόκληρου λαού βρίσκεται στους δρόμους μιας συνοικίας. Η Πύλη της Συνοικίας ήταν εκείνη που, προφανώς, «έκλεψε» τις εντυπώσεις από όλους μας. Όπου και αν κοιτούσε κανείς σε εκείνο το μέρος , θύμιζε Κίνα. Έτσι λοιπόν, μόλις βράδιασε φύγαμε, επιβιβαστήκαμε στο υπόγειο μετρό και οδηγηθήκαμε στο ξενοδοχείο μας. Και κάπως έτσι η τελευταία ημέρα στο Λονδίνο, καθώς και αγαπημένη όλων των μαθητών, τελείωσε, και το μόνο πράγμα που μας έμενε πλέον ήταν να ετοιμάσουμε τις βαλίτσες μας και να ετοιμαστούμε για την επιστροφή μας στην Ελλάδα. Και έτσι έγινε.

Στις 29 Ιανουαρίου 2018, Κυριακή, μετά το πρωινό μας ήμασταν έτοιμοι για να φύγουμε από το ξενοδοχείο. Ευχαριστήσαμε τους ρεσεψιονίστ, ανεβήκαμε σε ένα λεωφορείο, το οποίο μας μετέφερε στο αεροδρόμιο, και το μεσημέρι ξεκίνησε η απογείωση του αεροπλάνου. Βράδυ προσγειωθήκαμε στην Καβάλα, από όπου το λεωφορείο της αεροπορικής εταιρείας μάς μετέφερε στη Θεσσαλονίκη και από εκεί με ένα ιδιωτικό βανάκι επιστρέψαμε στα Τρίκαλα. Όλα τα καλά έρχονται σε ένα τέλος, και έτσι αυτή η υπέροχη εκδρομή έφτασε στο τέλος της.

Ήταν βέβαιο ότι θα μας έλειπε η ομορφιά αυτής της πόλης, τα Μουσεία της, τα αξιοθέατά της, γενικότερα όλα τα μέρη της. Ήταν μια μαγική εμπειρία, που για πάντα θα τη θυμόμαστε και θα τη διηγούμαστε σε φίλους και γνωστούς. Εκείνο που μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση ήταν ότι, παρά το ότι η πόλη ήταν τεράστια, ο συνδυασμός της επιβλητικότητας και της ομορφιάς των κτιρίων και της φύσης δημιουργούσαν μια πολύ δυνατή αρμονία. Επίσης, μπορεί κανείς να δει εκεί μία πολυπολιτισμική κοινωνία όπου δεν υπάρχουν διακρίσεις, όλοι είναι ίσοι, κάτι που στην Ελλάδα, όπως όλοι ξέρουμε, δεν συμβαίνει, καθώς καθετί το διαφορετικό σπεύδουμε αμέσως να το σχολιάσουμε, να το κατακρίνουμε.

Τα ταξίδια σε κάνουν καλύτερο άνθρωπο, σε κάνουν να δεις με μία διαφορετική οπτική γωνία τον κόσμο, να αποκτήσεις γενικότερα μια διαφορετική αντίληψη για την κοσμοθεωρία σου. Και είμαι της πεποιθήσεως πως σε πολλούς από εμάς συνέβη αυτό.

Το Λονδίνο ήταν (για κάποιους) μία πρώτη γεύση της αναζήτησης μιας νέας κουλτούρας και ενός νέου πολιτισμού, που μας χάρισε το σχολείο, και ταυτόχρονα αποτελεί ένα κίνητρο προς την ανακάλυψη ενός δρόμου παγκόσμιας αναζήτησης. Και εύχομαι μέσα από τη καρδιά μου σε όλους τους ανθρώπους να καταφέρουν κάποια στιγμή στη ζωή τους να ζήσουν μία μοναδική, μαγευτική και αξέχαστη εμπειρία σαν και αυτή.