Ανατολικοθεσσαλικός καυγάς για το αεροδρόμιο
Η σκληρή απάντηση του Απόστολου Παπατόλια και η περιθωριοποίηση της Δυτικής Θεσσαλίας από τη συζήτηση για την οποία είχε συγκεκριμένη πρόταση
Η υπόθεση του πολιτικού αεροδρομίου της Θεσσαλίας φαίνεται ότι έχει εξελιχθεί σε μία αμιγώς Ανατολικοθεσσαλική υπόθεση.
Στην περίπτωση του αεροδρομίου, όταν λέμε ενδοπεριφερειακές έριδες, εννοούμε την… αέναη αντιπαράθεση των Λαρισαίων και των Βολιωτών για την έδρα του πολιτικού αεροδρομίου της Θεσσαλίας.
Ένας από τους λόγους που η Θεσσαλία ήταν και εν μέρει εξακολουθεί να είναι, η μοναδική περιφέρεια της χώρας που δεν έχει πολιτικό αεροδρόμιο, είναι και οι έριδες μεταξύ των φορέων των δύο νομών οι οποίοι διεκδικούν το αεροδρόμιο.
Οι κατά καιρούς ηγεσίες του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, επικαλούνται την εν λόγω αντιπαράθεση για να δικαιολογήσουν την καθυστέρηση στη δημιουργία πολιτικού αεροδρομίου της Θεσσαλίας. Αυτή η αντιπαράθεση ενέσκηψε εκ νέου…
Ο δήμαρχος Λάρισας κ. Κώστας Τζανακούλης, κατά την προχθεσινή επίσκεψη του υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης, κ. Άρη Σπηλιωτόπουλου, έθεσε το αίτημα της δημιουργίας πολιτικού αεροδρομίου στη Λάρισα ενόψει των Μεσογειακών Αγώνων. Ο υπουργός, λίγο, λόγω της ιδιαίτερης βαρύτητας της Λάρισας στην κεντρική πολιτική σκηνή, λίγο από ευγένεια, δήλωσε καταρχήν θετικός στην προοπτική δημιουργίας του αεροδρομίου.
Η αντίδραση από το Βόλο ήταν άμεση…
«Η Λάρισα έχει πολιτικό αεροδρόμιο. Είναι το αεροδρόμιο ολόκληρης της Θεσσαλίας, το αεροδρόμιο της Κεντρικής Ελλάδος, το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου», απάντησε , ο νομάρχης Μαγνησίας, κ. Απ. Παπατόλιας, επιχειρώντας να «φρενάρει» οποιαδήποτε πιθανή εξέλιξη του αιτήματος και υπενθυμίζοντας το σχεδιασμό για την ανάπτυξη του διπόλου Λάρισας - Βόλου, που όμως δυναμιτίζεται από «παρωχημένες αναχρονιστικές τοπικιστικές αντιλήψεις».Η απάντηση ήρθε άμεσα από το δήμαρχο Λαρισαίων: «Στην ανάπτυξη δεν υπάρχει ανταγωνιστικότητα. Η λειτουργία του αεροδρομίου της Λάρισας με πτήσεις τσάρτερ και κάργκο δεν βάζει σε κίνδυνο την ανάπτυξη του αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου. Το αεροδρόμιο της Λάρισας μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά…».
Ο κ. Παπατόλιας, επέμεινε τονίζοντας: «Επιτέλους, εκεί που φαίνεται ότι έχει επέλθει συμφωνία και είναι μια συμφωνία σύγχρονη και ορθολογική, δεν θα πρέπει με διάφορες ενέργειες για να χαϊδεύουμε αυτιά, να δυναμιτίζουμε το κλίμα, να ανατρέπουμε έναν ορθολογικό αναπτυξιακό σχεδιασμό. Το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου, είναι αεροδρόμιο όλης της Κεντρικής Ελλάδας, της Θεσσαλίας, και της Λάρισας και του Βόλου και της Καρδίτσας και των Τρικάλων».
Τα δικά… σου δικά μου…
Είναι σαφές ότι και στη συγκεκριμένη περίπτωση, η «θεσσαλική συνείδηση» πάει περίπατο. Μάλλον, ισχύει το γνωστό «τα δικά μου δικά μου και τα δικά σου, δικά μου». Οι δύο μεγάλες πόλεις του Ανατολικού τμήματος της Θεσσαλίας, προγραμματίζουν την ίδρυση δύο πολιτικών αεροδρομίων σε απόσταση μικρότερη των 50 χιλιομέτρων το ένα από το άλλο, ερήμην της Δυτικής Θεσσαλίας η οποία όχι απλώς δεν μπορεί να ελπίζει σε αεροδρόμιο, απέχει και από τη σχετική συζήτηση κιόλας!
Γιατί η πάγια θέση των φορέων του Νομού μας και της Καρδίτσας ήταν άλλη… «Η απόκριση στις ανάγκες τού μέλλοντος και στην προοπτική δυναμικής ανάπτυξης της περιφέρειας Θεσσαλίας, στο πλαίσιο του διεθνούς διαπεριφερειακού ανταγωνισμού, καθιστά αδήριτη την ανάγκη ύπαρξης ενός πολιτικού αεροδρομίου μεγάλης εμβέλειας με χώρο ευθύνης την Κεντρική Ελλάδα. Αυτό, ωστόσο, θα πρέπει να είναι κεντροβαρικά χωροθετημένο, δημιουργώντας έτσι ισόρροπες προϋποθέσεις ανάπτυξης δράσεων και εξυπηρέτησης σε όλη την περιφέρεια μέσω συνδυασμένων μεταφορών ανθρώπων, αγαθών και υπηρεσιών».
Παλαιότερα μάλιστα, είχε συγκεκριμενοποιηθεί τι σημαίνει αυτός ο κεντροβαρικός χαρακτήρας. Να δημιουργηθεί αεροδρόμιο στο τρίγωνο, Λάρισα, Φαρκαδόνα, Παλαμάς. Αλήθεια, τι έγινε αυτή η πρόταση;