Αθλητικές δραστηριότητες και Παρουσίαση Καινοτόμων Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων-Πρότζεκτ στο 5ο ΓΕΛ Τρικάλων

Δείτε και άλλα θέματα στην ενότητα:
Αθλητικές δραστηριότητες και Παρουσίαση Καινοτόμων Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων-Πρότζεκτ  στο 5ο ΓΕΛ  Τρικάλων


 (Σχολικό Έτος 2017-2018)

Το 5ο ΓΕΛ Τρικάλων   πραγματοποίησε  αγώνες μπάσκετ καθώς και την παρουσίαση  Καινοτόμων Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων που εκπονήθηκαν κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά.

Την Πέμπτη 25 /05/2018, έγιναν αθλητικές δραστηριότητες στο γυμναστήριο  υπό την καθοδήγηση και το συντονισμό του γυμναστή  μας  κ. Ιωάννη Γεωργόπουλου,  καθώς και  η τελική παρουσίαση  Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων στο χώρο εκδηλώσεων του σχολείου μας  ενώπιον  μελών της Σχολικής μας Κοινότητας.

Αναρωτιόμαστε συχνά αν ο εθελοντισμός και η προσφορά στο κοινωνικό σύνολο διδάσκονται… θα απαντήσω "ναι". Η διάθεσή μας να προσφέρουμε μοιάζει με το ταλέντο. Αν δεν έχεις την ευκαιρία να το διερευνήσεις και να το εκφράσεις, τότε αυτό θα εξαφανιστεί, ιδιαίτερα από τα πρόσωπα δίπλα μας που έχουν ανάγκη πνευματικής στήριξης. Στο άμεσο μέλλον θέλουμε να ενισχύσουμε τη βιωματική εμπλοκή των μαθητών σε αυτές τις δράσεις, επειδή βλέπουμε ότι αποδίδει.

Όλα ξεκινούν συγκρατημένα, με δυσκολίες, όμως τώρα πια παίρνουν οι ίδιοι οι μαθητές πρωτοβουλίες με την παροχή κατάλληλων κινήτρων και φωτισμένων εμπνεύσεων εκ μέρους των καθηγητών τους.  Η εμπλοκή των μαθητών/τριών  μας σε προαιρετικά, εκπαιδευτικά προγράμματα και επιμορφωτικές δράσεις είναι ένα μαγικό ταξίδι αυτογνωσίας. Διαμορφώνει το σύστημα αξιών τους.

Η ανατροφοδότηση που λαμβάνουμε από τους εθελοντές μαθητές είναι ότι στην αρχή πίστευαν πως δεν υπήρχε περίπτωση να τα καταφέρουν, στην πορεία όμως είδαν ότι με ενδιαφέρον, δουλειά  και αγάπη όλα πάνε καλά.

Τα  εκπαιδευτικά προγράμματα & project  που παρουσιάστηκαν με μεγάλη επιτυχία χάρη στη  στενή συνεργασία υπευθύνων καθηγητών-συντονιστών και ομάδων μαθητών/τριών στο 5ο ΓΕΛ Τρικάλων   είναι τα ακόλουθα:

1.Αποτυπώνουμε φωτογραφικά τα μνημεία και τις αρχαιότητές μας μέσα από το φυσικό κάλλος στο οποίο δημιουργήθηκαν, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, Αμαλία Ηλιάδη ΠΕ02

2.Η εξελικτική πορεία του ανθρώπου μέσα από τα μουσεία του Λονδίνου (αδελφοποίηση με το ελληνικό σχολείο του Λονδίνου) &

3.Τα αξιοθέατα του Λονδίνου, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, Σταματία Καραθανάση, ΠΕ06,  Αμαλία Ηλιάδη ΠΕ02.

4.Θεατρικό αναλόγιο, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ,  Αγγελική Αναγνώστου, ΠΕ02

5.Λογοτεχνικό εργαστήρι: Ο βίος και το έργο του Νίκου Καζαντζάκη, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, Αμαλία Ηλιάδη, ΠΕ02

6.ΚΑΡΠΑ (καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση, Ιωάννης Γεωργόπουλος, ΠΕ11. (project Αγωγής Υγείας)

7.Ο χορός και η σημασία του στη ζωή μας, Γραδούλα Αλεξάνδρα,  μηχανικός ΑΣΕΤΕΜ. (Πολιτισμού)

8. Erasmus+ Less Chemicals more quality life (Μετακίνηση στην Άγκυρα-Τουρκία) Αμαλία Ηλιάδη, ΠΕ02

9. Erasmus+ Less Chemicals more quality life (Μετακίνηση στο Τορίνο-Ιταλία) Γραδούλα Αλεξάνδρα,  μηχανικός ΑΣΕΤΕΜ.

Οι επιδιωκόμενοι στόχοι και τα χαρακτηριστικά της μεθόδου project με την οποία υλοποιούνται τα εκπαιδευτικά προγράμματα ως «καινοτόμα παιδαγωγικά εργαστήρια του μέλλοντος» είναι οι ακόλουθοι:



1. Η συγκεκριμένη μέθοδος θέλει να προωθήσει τη συμμετοχή του καθενός παιδαγωγού-εκπαιδευτικού, μαθητή/μαθήτριας, στη διαμόρφωση του μέλλοντός του.
2. .Επιδιώκει την ενσωμάτωση όλων των συμμετεχόντων. Με άλλα λόγια, κατά την υλοποίηση της μεθόδου ειδικοί και μη ειδικοί, γνώστες και μη γνώστες του θέματος συνεργάζονται.
3. Έχει ένα ολιστικό χαρακτήρα, δηλ. ερευνά το συνδυασμό των ατομικών αλλαγών με τις αλλαγές της κοινωνίας, της λογικής με την ενόραση, τη γνώση με το συναίσθημα.
4. Είναι μια μέθοδος δημιουργική, δηλ. είναι μια μέθοδος σχεδιασμού και ανάπτυξης στοιχείων, τα οποία κινητοποιούν τη δημιουργική φαντασία και τις αντιληπτικές ικανότητες των συμμετεχόντων.
5. Είναι μια μέθοδος επικοινωνιακή, δηλ. παρακινεί και δίνει την ευκαιρία για συμμετοχή συζήτηση και δημιουργία και στους διστακτικούς συμμετέχοντες.


(Οι τελικές παρουσιάσεις των εκπαιδευτικών μας  προγραμμάτων  βρίσκονται αναρτημένες  στην ιστοσελίδα του σχολείου : http://5lyk-trikal.tri.sch.gr/ ,  http://5lyk-trikal.tri.sch.gr/?page_id=2229 , http://5lyk-trikal.tri.sch.gr/?page_id=2568 )
Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 5ου ΓΕΛ Τρικάλων





















 

 

Επιστροφή