Η "αποβολή" του Δ α ρ β ί ν ο υ απ’ το σχολείο

Δείτε και άλλα θέματα στην ενότητα:
Η

ΕΠΙΣΤΗΜΗ και ΘΡΗΣΚΕΙΑ // ΚΡΑΤΟΣ και ΕΚΚΛΗΣΙΑ //Πώς σ υ μ β ι β ά ζ ο ν τ α ι ;

- Η ‘’αποβολή’’  του Δ α ρ β ί ν ο υ  απ’το σχολείο // ‘’αποβολή’’ από ποιον και γιατί ;
- ‘’Η θεωρία αυτή -της εξέλιξης των ειδών- του Άγγλου φυσιοδίφη // αποτελεί τη βάση όλων των βιολογικών επιστημών. Χωρίς αυτήν , λένε οι ειδικοί , απλώς ο κόσμος μας δεν είναι κατανοητός.



Γιατί, λοιπόν, τα Ελληνόπουλα -μαθήτριες και μαθητές- δεν τη δ ι δ ά σ κ ο ν τ α ι;


- Ο λόγος για τη θεωρία της  ε ξ έ λ ι ξ η ς  των ε ι δ ώ ν μέσω της φυσικής επιλογής , η οποία σχεδόν 150 χρόνια μετά τη διατύπωσή της από το Δαρβίνο και πολλές 10ετίες μετά  τη υιοθέτησή της από την παγκόσμια επιστημονική κοινότητα , παραμένει εξοβελισμένη από το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι αναφορά σε αυτήν γίνεται μόνο στο τελευταίο κεφάλαιο της Βιολογίας της Γ’ Γυμνασίου,το οποίο συνήθως -σσ τι συνήθως; ποτέ- δεν διδάσκεται λόγω ...έλλειψης χρόνου , καθώς και στο τελευταίο κεφάλαιο του βιβλίου της Γ’Λυκείου Γενικής Παιδείας , το οποίο όμως...μυστηριωδώς  ε ξ α ι ρ ε ί τ α ι κάθε χρόνο από την εξεταστέα ύλη και άρα η διδασκαλία του παραλείπεται.[...]

-...Η Εξέλιξη είναι η ενοποιητική μας θεωρία , η ραχοκοκαλιά της Βιολογίας’’...Είναι σα να μη διδάσκεται στη Χημεία το περιοδικό σύστημα , λένε οι βιολόγοι. Σα  να αφαιρείται από τη φυσική η  ν ε υ τ ώ ν ε ι α   θεωρία σα να μη διδάσκονται τα παιδιά  ότι η Γη  γυρίζει γύρω από τον ήλιο.

- “ Ένα παιδί σήμερα δεν μαθαίνει στο σχολείο πώς δημιουργήθηκε ο άνθρωπος.

Ή μάλλον  το μαθαίνει στο μάθημα των θρησκευτικών ‘’ αναφέρει στην ‘’ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ’’ -μια βιολόγος …

-...’’Δεν είναι όμως γνωσιολογικό το πρόβλημα, Χωρίς να διδάσκονται τη θεωρία  της Εξέλιξης των Ειδών , την κοινή καταγωγή τους , τα παιδιά δε θα μπορέσουν ποτέ να δουν τον κόσμο σαν ένα σύνολο και κατά συνέπεια να τον αγαπήσουν.Δεν μπορούν να αποκτήσουν  ο ι κ ο λ ο γ ι κ ή σ υ ν ε ί δ η σ η.



Όταν νιώθεις ότι δεν έχεις μια αδελφική σχέση με τα υπόλοιπα είδη σε αυτόν τον πλανήτη ,τα ζώα, τα λουλούδια, δεν τα σέβεσαι, τα θεωρείς υποδεέστερά σου’’. ‘’Η Ε ξ έ λ ι ξ η θα πρέπει να τίθεται ως  β ά σ η δ ι δ α σ κ α λ ί α ς , γιατί απαντά στο τι, στο π ό τ ε και στο γ ι α τ ί σχεδόν όλων των πραγμάτων’’, συμπληρώνει στην ‘’ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ’’ ο καθηγητής Γ ε ν ε τ ι κ ή ς  του ΑΠΘ κ. Ζαχαρίας Σκούρας .

-   Δ ι κ α ι ο λ ο γ ί ε ς  // Τι σ υ μ β α ί ν ε ι    λ ο ι π ό ν ;

- Για ποιον λόγο , ενώ σύσσωμη η επιστημονική κοινότητα [περισσότεροι από 250 επιστήμονες και εκπαιδευτικοί έχουν υπογράψει το σχετικό ψήφισμα  [σσ υπέρ της διδασκαλίας στο σχολείο της ‘’ Ε ξ έ λ ι ξ η ς των Ειδών ‘’ του Δαρβίνου] απευθύνει έ κ κ λ η σ η για έ ν τ α ξ η της διδασκαλίας της  Ε ξ έ λ ι ξ η ς στο Ελλήνικό σχολείο , η επίσημη Πολιτεία κ ω φ ε ύ ε ι ; - σσ  τι ; ποιον ; από πότε , από πόσα χρόνια ; γιατί ; -

Στην κοινότητα των βιολόγων είναι γνωστή η φράση πρώην στελέχους του Υπουργείου Παιδείας ότι ‘’  ό σ ο  ε ί μ α ι  ε γ ώ ε δ ώ , - σσ δηλ. Στο Υπουργείο Παιδείας -  ΔΕΝ -πρόκειται  ΝΑ ΜΠΕΙ η ΕΞΕΛΙΞΗ  στο σχολείο, στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση’’ - σσ  Άκου : όσο είμαι ΕΓΩ !... και η απορία μας : Ποιος  να είναι αυτός που έχει τέτοια ισχύ που να ‘’ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ  και να ΔΙΑΤΑΖΕΙ’’ ;

Και από πού την πήρε αυτή τη δύναμη, ποιος του την έδωσε ; Υπεράνω και του Κράτους ; ή είναι “σύμμαχος’’  του κράτους ; Κι ας μη κρύβονται ... Είναι τοις πάσι γνωστό ποιος χώρος είναι επί χρόνια εχθρός και φανατικός ‘’ ορκισμένος πολέμιος της ‘’Ε ξ ε λ ι κ τ ι κ ή ς  Θεωρίας των Ειδών ...]

- Πηγές από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο αναφέρουν ότι ενώ κάθε χρόνο ο φορέας εντάσσει  την Ε ξ έ λ ι ξ η στην εξεταστέα ύλη της Γ’ Λυκείου , τελικώς δεν υιοθετείται η πρότασή του , ενώ η δικαιολογία που προβάλλεται είναι ο ‘’φόρτος εργασίας των παιδιών ‘’. Επί της ουσίας ,το αν ή όχι τα παιδιά θα  δ ι δ ά σ κ ο ν τ α ι την Ε ξ έ λ ι ξ η   των Ε ι δ ώ ν επαφίεται στη διάθεση του εκπαιδευτικού -βιολόγου της Γ’ Γυμνασίου.

‘’Έτσι είναι..Στη Γ’ Γυμνασίου είναι στην ύλη, αλλά  στο τ έ λ ο ς του βιβλίου ,οπότε οι καθηγητές  δεν το προλαβαίνουν’’ λέει στην εφημ. ‘’ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ’’ η βιολόγος -εκπαιδευτικός κ.Μαριλένα Ζαρφτζιάν. -  [ πηγή : εφ. ‘’ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ’’ 13-4-2008 – Λίνα Γιάνναρου]

- Δείτε από βίντεο : Ο Γ.Δελλής στη βουλή -παραμένει σε εκκρεμότητα το υπερώριμο αίτημα του διαχωρισμού Κράτους – Εκκλησίας [ΒΙΝΤΕΟ]


- Για την επιλογή-επιμέλεια : Αντώνης Κ.Πρεκατές, δάσκαλος. Τρίκαλα


 

 

Επιστροφή