Το Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Τρικάλων στην Torredembarra της Ισπανίας

Δείτε και άλλα θέματα στην ενότητα:
Το Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Τρικάλων στην Torredembarra της Ισπανίας

Το Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Τρικάλων για τα έτη 2017-2019 συμμετέχει σε νέο εγκεκριμένο σχέδιο Εrasmus+ ΚΑ2: “BRINGING UP NEW ECO-SCIENTISTS (BEECOS)”-«Ανατρέφοντας νέους επιστήμονες με οικολογικό προσανατολισμό»- με επιμέρους στόχους την ανταλλαγή καλών πρακτικών στους τομείς της ανακύκλωσης, των ΑΠΕ και της μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας με τον υπολογισμό του οικολογικού αποτυπώματος και της ενεργειακής απόδοσης των σχολείων.

Παράλληλα επιδιώκεται η αναβάθμιση της ποιότητας της διδασκαλίας και της μάθησης με επίκεντρο τον επιστημονικό τομέα (μαθηματικά, επιστήμη και τεχνολογία), η γνωριμία ορθών πρακτικών, με περιβαλλοντική προσέγγιση, που χρησιμοποιούνται σε επιχειρήσεις σε όλη την Ευρώπη έτσι ώστε να συνειδητοποιηθεί από όλους τους εμπλεκόμενους η ανάγκη για προσαρμογή στις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας.

Στα πλαίσια του σχεδίου εκπρόσωποι του σχολείου μας συμμετείχαν στη 2η Διεθνική Συνάντηση-η 1η πραγματοποιήθηκε μέσω διαδικτύου ( Virtual meeting)-από τις 8 ως τις 11 Νοεμβρίου 2017 στην Torredembarra της Ισπανίας.
Ο συντονιστής του προγράμματος, το καταλονικό σχολείο Institut Ramon de la Torre υποδέχτηκε τις αποστολές των εταίρων από την Ελλάδα, τη Γαλλία, τη Βουλγαρία και την Ιταλία στις εγκαταστάσεις του και ομάδα εργασίας των μαθητών παρουσίασε το σχολείο και την πόλη τους μέσα από προσωπικό βίντεο. Στη συνέχεια μας ξενάγησαν στους χώρους του σχολείου και απάντησαν σε όλα μας τα ερωτήματα.

Στα πλαίσια της 2ης διεθνικής συνάντησης ακολούθησε συζήτηση για την οργάνωση και ανάπτυξη της υλοποίησης του έργου, μεταξύ των καθηγητών που συμμετείχαν και αποφασίστηκαν οι δραστηριότητες των μαθητών για τις επόμενες συναντήσεις που θα υλοποιηθούν την πρώτη χρονιά στη Γαλλία και στην Ελλάδα.  

Μεταξύ άλλων η συζήτηση οριοθέτησε την συγκρότηση των ομάδων εργασιών των μαθητών, τις τυπικές λειτουργίες και τα συγκεκριμένα καθήκοντα που πρέπει να ανατεθούν σε αυτές. Σημαντική ήταν η αναφορά στην καθοδήγηση των ομάδων από τους καθηγητές , τη δομή και το πλαίσιο υποστήριξης. Επίσης αποφασίστηκε πως η ανταλλαγή των πληροφοριών , μεταξύ των ομάδων εργασίας των χωρών, θα είναι η πλατφόρμα του e-Twinning. Το δίκτυο επικοινωνίας, της μικτής πλέον ομάδας μαθητών, μπορεί να διαμορφωθεί ανάλογα με τις ανάγκες που θα παρουσιαστούν κατά τη διάρκεια των εργασιών.
 
Ακολούθησε επίσκεψη στο Διοικητικό Συμβούλιο Antoni Roig, που αποτελεί την έδρα των δημοτικών υπηρεσιών εκπαίδευσης και κοινωνικής πρόνοιας και πολλών οργανισμών του δήμου.Είδαμε το Δημαρχείο τηςTorredembarra, παλιό κάστρο, που είναι το μόνο νέο πολιτικό κτίριο από την  Καταλανική Αναγέννηση που διατηρείται στην Καταλονία. Είχαμε συνάντηση με την διευθύντρια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Καταλονίας και επισκεφτήκαμε το ινστιτούτο ( IREC ) που ασχολείται με έρευνες, όσον αφορά τον τομέα της ενεργειακής πιστοποίησης.

Επίσης μας δόθηκε η δυνατότητα να γνωρίσουμε την πολιτιστική κουλτούρα της πόλης Tarragona, το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της Καταλονίας μετά τη Βαρκελώνη, περπατώντας στους δρόμους και τις πλατείες της μεσαιωνικής πόλης. Ξεναγηθήκαμε στα Ρωμαϊκά Τείχη του 2ου αιώνα π.Χ. όπου μέχρι σήμερα σώζονται περίπου 1.100 μέτρα, που συνορεύουν με την παλιά συνοικία της σύγχρονης Tarragona. Είδαμε το Ρωμαϊκό Αμφιθέατρο του 2ου  αιώνα με θέα στη θάλασσα όπου είχε χωρητικότητα 14.000 θεατές, το Πρετόριο και ρωμαϊκό τσίρκο και το  διάσημο Pont del Diable, γνωστό ως γέφυρα του διαβόλου, τμήμα ενός πολύ μεγαλύτερου αγωγού που χρησιμοποιούνταν για να τροφοδοτήσει την πόλη με νερό από τον ποταμό Francoli. Επιπλέον με την επίσκεψή μας στην Tarragona, την πόλη των ανθρώπινων πύργων, είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε την υπέροχη θέα από το μπαλκόνι της Μεσογείου.










 

 

Επιστροφή