Μίλτος Κουντουράς (1889-1940). Ένας παιδαγωγός, δραματικά επίκαιρος και σήμερα

Δείτε και άλλα θέματα στην ενότητα:
Μίλτος Κουντουράς (1889-1940). Ένας παιδαγωγός, δραματικά επίκαιρος και σήμερα


Άλλος ένας μεγάλος ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ-ΔΑΣΚΑΛΟΣ άγνωστος,καθ'ότι απαγορευμένος απ'το Ελληνικό Δασκαλοκτόνο Κράτος: Ο ΜΙΛΤΟΣ ΚΟΥΝΤΟΥΡΑΣ (1889-1940)    
                                                    
-"ΖΩΝΤΑΝΟΣ" και δραματικά επίκαιρος και σήμερα μετά από έναν περίπου αιώνα !              

"ΚΛΕΙΣΤΕ   ΤΑ   ΣΧΟΛΕΙΑ"
                                                                                              
- ΤΟ   ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ    ΞΕΧΑΡΒΑΛΩΜΑ
 
                                                                                 
- ''Κοντά σε όλα τα άλλα  πάνε  και τα  καημένα  τα  γράμματα !...''
 
                                                
- ''Δεν μας ενδιαφέρουν τόσο πολύ οι γνώσεις και η ξερή σοφία, όσο η ωραία ψυχή και η ωραία ψυχή και η  ε λ ε ύ θ ε ρ η   σ υ ν ε ί δ η σ η '' [Μίλτος  Κουντουράς] 
                                                                            
H μαύρη αλήθεια είναι τούτη: Στην Ελλάδα σήμερα δεν υπάρχει Εκπαίδευση.Το φωνάζουν απελπισμένοι όσοι αγαπούν ακόμη το Σχολειό,το αισθάνεται ο αγράμματος λαός όταν μέσα στη βιοπάλη του αναστενάζει:''Κοντά σ'όλα πάνε και τα καημένα τα γράμματα!...''  
                                          
- Και η αλήθεια είναι αυτή.Σχολειό πια δεν υπάρχει.Κινείται μονάχα ακόμη ένας ανήθικος κι αρρωστημένος οργανισμός γεμάτος από δηλητήριο και παραφροσύνη που πολύ σύντομα θα επιδράσει θανατηφόρα σ'όλη την κατοπινή ζωή του τόπου μας.

Μια μηχανή σάπια και ξεχαρβαλωμένη όπου από ανάγκη ρίχνουμε μέσα μια καθαρή κι αγνή ζωική παραγωγή – τα ευκολόπλαστα παιδιά μας – για να τα μεταβάλει ύστερα από λίγα χρόνια σε φασκωμένες και κατάξερες μούμιες ή σε κινούμενα μιάσματα ανασυρμένα σαν από τάφους.
                                                     

- Δεν είμαι καθόλου υπερβολικός.Αγάπησα και ονειρεύτηκα ένα περίλαμπρο Σχολειό , και αποφάσισα να θυσιάσω κάθε μου υλική ευζωία σε μια ψυχική μου ικανοποίηση.Και είδα ,όσο έζησα εκεί μέσα τη ρίζα του κακού τόσο βαθιά του εισχωρημένη ,ώστε απελπισμένος πολλές φορές να καταλήξω στην εξωφρενική ανακραυγή των σημερινών γραφομένων μου :
Κ λ ε ί σ τ ε  τα  Σ χ ο λ ε ι ά !


Γιατί ο οργανισμός αυτός που τον εθέσπισε βέβαια σε  χρόνιαπαλαιότερα ένας αγνός ενθουσιασμός και μια ομαδική αγάπη ,κατάντησε στην εξέλιξή του ,από ορισμένες αιτίες και αφορμές ,μια  α θ λ ι ό τ η τ α  κι ένα ψέμα που πρέπει να χτυπηθεί και να εκλείψει , αν δεν θέλουμε οι αμέσως επόμενες γενιές να πληρώσουν πολύ ακριβότερα από εμάς τις αμαρτίες των γονιών τους.  [σσ πόσο προφητικός υπήρξε !] 
                                                                                                           
- Ένα ψ έ μ α , ένα "κατά συνθήκη" ψέμα ,κατάντησε την Ελλάδα το Σχολειό[...]    
                                  
Πουθενά η δονούμενη από ενέργεια κι αλήθεια ζωή.Πουθενά η ωραία κ'ελεύθερη ψυχή ...
Αυτό είναι το Α' μέρος τού ''Κλείστε τα σχολειά'' αυτού του μεγάλου παιδαγωγού Μίλτου Κουντουρά του οποίου το παιδαγωγικό του έργο συμπεριλαμβανόταν στον "IDEX" κώδικα απαγορευμένων δασκάλων απ'το κατεστημένο αντιδραστικό αστικό κράτος ,που και τον ίδιο ΔΑΣΚΑΛΟ είχε στη ''μαύρη λίστα'' των ''αφορεσμένων'' ...


-Και να περίπου η σημερινή πνευματική και ψυχική διαπαιδαγώγηση που προσφέρειστο παιδί το σχολειό μας. Μπορεί να συνοψιστεί σε τέτοιους δωδεκάλογους:- Να μισείς τα βιβλία' δεν έχουν κανένα σκοπό,αφού είναι ακατανόητα...

- Να μισείς τους δασκάλους // το στεγνό πρόσωπό τους δείχνει πως κι αυτοί μας μισούν.

- Να μισείς το κράτος και τους νόμους του/ έγιναν για να μας βλάπτουν κι όχι να ωφελούν.- Να μισείς τα γράμματα //όσοι τα έμαθαν έγιναν δυστυχισμένοι//πχ οι δάσκαλοί μας- Να λες ψέματα για να μην τρως...ξύλο //-Να κλέβεις αν θέλεις να γίνεις πλούσιος.- Να σβήσεις την ψυχή σου και μη αφήσεις να γεννηθούν μέσα της ιδανικά...

- Και το κράτος; Εξακολουθεί να δείχνει τα δόντια και το απαίσιο πρόσωπό του.Οι μεταρρυθμιστές δεν καταφέρουν τίποτε και συχνά παθαίνουν μια τραγική αφομοίωση,μόλις καθίσουν στους θώκους.

Η ψυχική διάπλαση των παιδικών μας χρόνων και σ'αυτούς.Και η κοινωνία; Υπνωτισμένη παρακολουθεί το τραγικό θέαμα:Είναι η τραγική ψυχή τούδάσκαλου που θα κυβερνήσει μεθαύριο τη Χώρα.

Με τον χωρίς διάπλαση πια ψυχικό καιπνευματικό του κόσμο.Και το ροδάνι θα κυλάει από γκρεμό σε γκρεμό. Και κανείς ούτε τότεθα τολμά να φωνάζει:''ΚΛΕΙΣΤΕ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ - ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΜΕ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ''-Ο  ΔΑΣΚΑΛΙΣΜΟΣ : Η ΠΡΩΤΗ ΑΙΤΙΑ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥΗ  αιώνια προγονοπληξία. Οι διδάσκαλοι του δούλου Ελληνισμού προσπαθούν με τέτοιαμέσα να ξυπνήσουν τον βασανισμένο Ρωμιό, να τον φανατίσουν...

Οραματίζονται μιααναβίωση του Αρχαίου κόσμου και προσπαθούν να πείσουν τους κακομοιριασμένουςραγιάδες ότι είναι απόγονοι των Θεών.Δε βλέπουν τ'αληθινά και ακατανίκητα ελατήριατης Επανάστασης του Εικοσιένα και πολεμούν να την ερμηνεύσουν και να την τονώσουνκρατώντας στο χέρι έναν αρχαίο συγγραφέα και μια γραμματική.Ούτε τα δικαιώματα τηςΖωής ,ούτε οι οικονομικοί όροι, ούτε τα ευρωπα'ι'κά συμφέροντα τους ενδιαφέρουν...Βλέπουν παντού Θεμιστοκλήδες,Λεωνίδηδες,Αριστογείτονες.

Ευτυχώς.Υπάρχει ακόμη ένας σκοπός:Η Επανάσταση πρέπει να πετύχει με κάθε μέσο[...] Αλλά ...ίσα-ίσα

-αντί να αρχίσει η προσήλωση,η μελέτη και η αγάπη της πραγματικότητας, τότε γιγαντώνεται,παραμορφώνεται, εκφυλίζεται, νερουλαίνει.Γίνεται διαφθορά και δηλητήριο[...]
Οι σκοποί-της Επανάστασης- ξεπέφτουν στη βαλτωμένη αθηνα'ι'κή περίοδο τωνΡαγκαβήδων και των Κορακιστών,φτάνουν στην κατάξερη λεξική επιστημοσύνη τωνΚόντων και καταλήγουν στην κωμική αθλιότητα των Μιστριώτηδων.

- Όλα πια ταφαινόμενα της ζωής ερμηνεύονται με τη Γραμματική ,το τραγικό αυτό βιβλίο κάθεπαρακμής... Και η πρωτοφανέρωτη και φανταχτερή σοφία τους επιδρά πολύ νοσηρά πάνω σε όλη τη διαπαιδαγώγηση νέα Ελλάδα και γίνονται έτσι οι ποδηγέτες του Έθνουςκαι οι δημιουργοί μιας ουριασμένης [= κλούβιας] πνευματικής και ψυχικής ζωής.

Και τότε απ'εδώ αρχίζει η θλιβερή -του δασκάλου-ιστορία...Η μετριότητα του μυαλού του, η ξερή του μόρφωση,το στενοκέφαλο μυαλό του,η δοκησισοφία του, είναι αιτίεςπου θα τον κάνουν να υπερβάλει σε φανφαρονισμό και ματαιοδοξία τους δασκάλους[σσ Κορακιστές,Μιστριώτηδες κλπ] Και επιδρά -δυστυχώς- ο δάσκαλος αυτός τρομερά[αρνητικά] στην ειλικρινή και αφελή εξέλιξη  της ζωής του τόπου του.

Αναπτύσσεταιπαντού η υπουλότητα και ψευτιά και μασκαρεύεται έτσι κάθε παιδί και κάθε άνθρωποςμε μια αλαλάζουσα μάσκα ,που πίσω της όμως ζει και αντιδρά και εξελίσσεται επηρεασμένη μόνο και παραπατώντας πολλάκις η ζωντανή ζωή της Ελλάδας.

-  Για την επιλογή-επιμέλεια : Αντώνης Κ.Πρεκατές, δάσκαλος.                                                        -Σημείωση:Το ''ΚΛΕΙΣΤΕ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ'' θα το συνεχίσουμε ( σα να γράφτηκε σήμερα)

Save Κράτα το

 

 

Επιστροφή