Σπάνιες φωτογραφίες με τα πρώτα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στα Τρίκαλα αρχές του περασμένου αιώνα.

Δείτε και άλλα θέματα στην ενότητα:
 Σπάνιες φωτογραφίες με τα πρώτα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στα Τρίκαλα
.
Τα πρώτα αυτοκίνητα  κυκλοφόρησαν στην πόλη των Τρικάλων στις αρχές του περασμένου αιώνα στα μέσα της δεκαετίας 1910 - 1920.

Ο αείμνηστος δημοσιογράφος Αλέκος Κορδαλής στις σημειώσεις του για τα παλιά Τρίκαλα λέει ότι τα πρώτα Ι.Χ.αυτοκίνητα της πόλεως ήταν των φαρμακοποιών Γ. Κλειδωνά και Αλέκου Φίτσιου. Ο πρώτος το είχε ονομάσει Αίολο και ο δεύτερος Αίλουρο...

Το πρώτο φορτοταξί το είχε φέρει ο Δημ. Αντωνίου.

Ως πρώτοι αυτοκινηστές της πόλεως αναφέρονται οι Αθ. Καλογερόπουλος, Δημ. Τελειώνης, Δημ. Ίλαρχος, Σωτ. Τσούβας, Αθ. Κωστόπουλος, Χαρ. Μαχαιράς, Ιωάννης Παρούσης, ένας Τούρκος ονόματι Σουλεϊμάν κ.α.

Αργότερα, πρωτοπόροι των συγκοινωνιών θεωρούναι οι Γ. Μπαμπαλιάρης, Γ. Παζαρακιώτης, Γ. Κατσίκης, Παν. Καλογερόπουλος, Χρ. Ζολώτας, Αθ. Μαχαιράς, Στέργιος Παλάτος, Στυλ. Σταφυλάς, Γ. Κουμπούζης, Ν. Σαμαράς, Βασ. Κλούφης, Απ. Μουτσικόπουλος, Δημ. Κρομμύδας, Ζήσης Τσούρης, Μεν. Κωστόπουλος διαβάζουμε στο βιβλίο του συμπολίτη Νεκτάριου Κατσόγιαννου "Οι συγκοινωνίες στο πέρασμα του χρόνου" και το κεφάλαιο " Η υπεραστική συγκοινωνία στα Τρίκαλα "


Στο νομό μας, τα πρώτα υπεραστικά δρομολόγια το καλοκαίρι του 1919 από δύο πρακτορεία. Το ένα είναι του Β. Δέδε "Η ΠΡΩΤΗ" και το άλλο του Γ. Καραποστόλη και εκτελούν το δρομολόγιο Τρίκαλα - Λάρισα κάνοντας σύμφωνα με δημοσιεύματα του τύπου "χρυσές δουλειές".
Τα λεωφορεία εκτελούν την διαδρομή με αναχώρηση στις 4 μ.μ. και άφιξη στις 6 μ.μ.


Δύο χρόνια μετά δύο νέες εταιρίες θα δρομολογήσουν κι αυτές αυτοκίνητα για Λάρισα. Είναι του Γ. Μπέλλα και Ι. Οικονομόπουλου.

Μεταξύ των πρώτων αυτοκινητιστών της πόλεως ήταν και ο Αθ. Κωστόπουλος ο οποίος τον Αύγουστο του 1925 ανοίγει την πρώτη σχολή οδηγισμού αλλά και ένα από τα πρώτα  πρατήρια βενζίνης



Το πρώτο λεωφορείο που εκτελούσε τα δρομολόγια Τρικάλων - Λάρισας (Φωτογραφία του 1922)



Αυτοκίνητο μάρκας Ford φορτωμένο και έτοιμο για το δρομολόγιό του. Φωτο του
1926 από το αρχείο του Κώστα Μπαμπαλιάρη.




Άλλη μία εικόνα από τα πρώτα λεωφορεία που έκαναν υπεραστικές συγκοινωνίες (Φωτο 1928 αρχείο Παλάτου)


Ένα από τα πρώτα "μεγάλα" λεωφορεία των 16 θέσεψν σε δρόμο της Καλαμπάκας. Έφερε το όνομα "Μπιρμπίλω" Φωτο του 1937

Διαφημιστική αφίσα του καταστήματος Θ.Γατόπουλου στην εφημερίδα  ΘΑΡΡΟΣ 9-5-1926


Εικόνα από το πρώτο σύγχρονο μεταπολεμικό βενζινάδικο ( 1954 ) των αδερφών Κωστόπουλου επί της οδού Σαράφη 3 (τότε οδός Βασιλέως Κωνσταντίνου)


Μετάγγιση βενζίνης στο παλιό βεντζινάδικο των αδερφών Κωστόπουλου το 1947



1963. Από τις πρώτες σύγχρονες συσκευές παραγωγής αέρος σε βεντζινάδικο των Τρικάλων




Εκδρομή του Εργατικού  Κέντρου στα Περτουλιώτικα λειβάδια το 1939 με λεωφορεία των τότε εταιριών


Μεταφορά ξυλείας με φορτηγάκι της δεκαετίας του 1930 - 1940. Φωτο του 1932 αρχείο Κλούφη


Ένα από τα πρώτα μεγάλα στρατιωτικά οχήματα της δεκαετίας του 1920 - 1930


Συμπολίτες με το αυτοκίνητό τους και το χαρακτηριστικό ντύσιμο της εποχής εκείνης σε εκδρομή στην Ελάτη το 1939 (Φωτο αρχείο Δαραμάρα)


1938. Συμπολίτες αυτοκινητιστές δίπλα από τα αυτοκίνητά τους



Διαφημιστική αφίσα παλιού αυτοκινήτου FORD του καταστήματος Χατζηστεργίου και Τέγου δημοσιευμένη στην εφημερίδα ΘΑΡΡΟΣ της 27ης Φεβρουαρίου 1928


 

 

Επιστροφή