Eνδοσχολική επιμόρφωση στο 5ο ΓΕΛ Τρικάλων

Δείτε και άλλα θέματα στην ενότητα:
Eνδοσχολική επιμόρφωση στο 5ο ΓΕΛ Τρικάλων

ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ στο 5ο ΓΕΛ Τρικάλων με θέμα:
«Συμπεριφορές στην εφηβεία που μας προβληματίζουν  (παραβατικότητα, βία, χρήση  νόμιμων και παράνομων ουσιών, κατάχρηση του διαδικτύου): Πρακτικές αντιμετώπισης μέσα στο σχολικό  περιβάλλον»

Με την σχετική έγκριση υπ΄ αριθμ πρ.14263/14-12-2017  του Τμήματος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης  της Περιφερειακής  Δ/νσης  Εκπ/σης Θεσσαλίας, η Σχολική Σύμβουλος ΠΕ02 κ. Ιουλία Κανδήλα σε συνεργασία με τη Διευθύντρια του 5ου ΓΕΛ Τρικάλων κ. Αμαλία Ηλιάδη οργάνωσε ενδοσχολική επιμόρφωση  που απευθύνθηκε α) σε όλους τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας το πρωί και β) στον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων της σχολικής μονάδας το απόγευμα με θέμα:

«Συμπεριφορές στην εφηβεία που μας προβληματίζουν  (παραβατικότητα, βία, χρήση  νόμιμων και παράνομων ουσιών, κατάχρηση του διαδικτύου): Πρακτικές αντιμετώπισης μέσα στο σχολικό  περιβάλλον».

Οι έμπειρες εισηγήτριες Άννα Καραμπίνα, ψυχολόγος, από το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Ν. Τρικάλων, Κουτρουλή Κλαίρη, ψυχολόγος, σύμβουλος τοξικοεξάρτησης-Υπεύθυνη των Υπηρεσιών Πρόληψης και Έγκαιρης Παρέμβασης, και ο κοινωνιολόγος κ. Αλεξίου, Στελέχη του ΚΕΘΕΑ ΠΙΛΟΤΟΣ, καθώς και η υπεύθυνη του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων της  Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Τρικάλων κ. Καραμπατζάκη Δέσποινα, μας πρόσφεραν πολύτιμα αποστάγματα των γνώσεων και της πείρας τους πάνω στο πολύ ενδιαφέρον  και κρίσιμο για τους εφήβους και τις οικογένειές τους  θέμα.

Η επιμόρφωση  πραγματοποιήθηκε  την  Τρίτη  19  Δεκεμβρίου  2017 , ώρα  12.30 – 14.00 στο 5ο ΓΕΛ Τρικάλων για τους εκπαιδευτικούς  και ώρα 16.00 – 18.00 για τους γονείς.

Στην επιμορφωτική αυτή συνάντηση καταδείχτηκε ο ρόλος των εκπαιδευτικών και των γονέων στην πρόληψη των συμπεριφορών εξάρτησης: η ποιοτική σχέση με τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς, ο χρόνος που οι γονείς αφιερώνουν στα παιδιά τους  μπορούν να συμβάλλουν στην αποφυγή του αρνητικού φαινομένου των παντοειδών «εξαρτήσεων» των εφήβων. Η συναισθηματική κάλυψη των εφήβων, η καλή σχέση και η επικοινωνία όλων των μελών της οικογένειας και της σχολικής κοινότητας οδηγούν σε σωστή εφαρμογή ορίων στο σχολείο και  στο σπίτι, τα οποία μπορούν να τηρούνται με σταθερότητα (οι ενοχικοί γονείς αδυνατούν να βάλουν όρια).

Τα όρια στις πιο ευαίσθητες ηλικίες είναι σημαντικά, είναι ιδιαίτερα απαραίτητα για την εξισορρόπηση της καθημερινότητας.

Γι’ αυτό,  οι παρεμβάσεις σε εφήβους με συμπεριφορές εξάρτησης μέσω της  ψυχοεκπαίδευσης, της συμπεριφορικού τύπου παρέμβασης, της θεραπείας συνοδών ψυχικών δυσκολιών, της σχολικής και οικογενειακής συμβουλευτικής στήριξης  καθώς και η διεπιστημονική συνεργασία ειδικών και εκπαιδευτικών, ανάλογα με τα θέματα που προκύπτουν,  κρίνονται απαραίτητες, προκειμένου να μειωθούν τα προβλήματα που δημιουργούνται στην σχολική κοινότητα και στην οικογένεια  από εφηβικές συμπεριφορές  που μας προβληματίζουν όλους : παραβατικότητα, βία, χρήση  νόμιμων και παράνομων ουσιών, κατάχρηση του διαδικτύου.








 

 

 

Επιστροφή