H Β’Λυκείου του 5ου ΓΕΛ Τρικάλων στην Θεσσαλονίκη

Δείτε και άλλα θέματα στην ενότητα:
H Β’Λυκείου του 5ου  ΓΕΛ  Τρικάλων στην Θεσσαλονίκη

Εκπαιδευτική εκδρομή  πραγματοποίησε  η Β’ Λυκείου του  5ου  ΓΕΛ  Τρικάλων στην Θεσσαλονίκη για να γνωρίσει τον Βυζαντινή Πολιτισμό (20/12/2017)

Το πρόγραμμα της εκδρομής μας, μονοήμερης εκπαιδευτικής μετακίνησης της  Β’  Λυκείου στην Θεσσαλονίκη, ημέρα Τετάρτη 20/12/2017 είχε ως εξής: Αναχώρηση από Τρίκαλα και από το χώρο του σχολείου- Άφιξη στην Θεσσαλονίκη. Επιμορφωτικές επισκέψεις με ξενάγηση στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, στη Ροτόντα, στην Ρωμαϊκή Αγορά ( Αρχαιολογικός χώρος και Μουσείο ).- Λήξη αρχαιολογικών επισκέψεων και ξενάγησης.

Συγκέντρωση στην πλατεία Αριστοτέλους, γεύμα, περιήγηση στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης. Απογευματινός περίπατος –καφές στα Λαδάδικα.- Αναχώρηση για Τρίκαλα. Αρχηγός: Ηλιάδη Αμαλία , φιλόλογος, Διευθύντρια 5ου ΓΕΛ Τρικάλων. Συνοδοί: Κατσίκας Αχιλλέας Π04, Μουζακιάρης Γεώργιος ΠΕ02, Γεωργόπουλος Ιωάννης ΠΕ11.

Οι ΞΕΝΑΓΗΣΕΙΣ μας στους χώρους πολιτιστικού, ιστορικού και αρχαιολογικού  ενδιαφέροντος έγιναν σε 2 γκρουπ: 60 μαθητές (30+30) και  4συνοδοί:Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού:  ξενάγηση από την Ένωση Ελλήνων Ξεναγών. Ροτόντα:  ξενάγηση από την Ένωση Ελλήνων Ξεναγών. Περιήγηση στην Ρωμαϊκή Αγορά.

    
Κύριος  σκοπός  της  εκδρομής  ήταν  η απόκτηση γνώσεων από  τους   συμμετέχοντες μαθητές και  μαθήτριες,  που  αφορούν σε  γνωστά  ιστορικά  μνημεία  της  Θεσσαλονίκης,  η  συλλογή    και  καταγραφή πληροφοριών  σχετικών με   αυτά,  όπως  επίσης  και  η   επαφή  με  ευρήματα  της  πολιτιστικής  και  ιστορικής  κληρονομιάς  της  Ρωμαϊκής και κυρίως της Βυζαντινής Θεσσαλονίκης.


Επίσης  η εκδρομή, εκτός από τους εκπαιδευτικούς της στόχους, απέβλεπε και στην επικοινωνία και συναναστροφή των μαθητών με τους συμμαθητές και τους καθηγητές τους σε συνθήκες ανοιχτότητας, εναλλακτικότητας και ξεγνοιασιάς και στη σύσφιξη των μεταξύ τους σχέσεων. Το  πρόγραμμα  της  εκδρομής  ακολουθήθηκε  απαρέγκλιτα λόγω των πολύ καλών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν καθ’ όλη τη διάρκειά της. Η  επίσκεψη  στο βραβευμένο από την Ευρωπαϊκή Ένωση Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού  έγινε  αμέσως  με  την άφιξή  μας  στη  Θεσσαλονίκη  και  στη  συνέχεια ακολούθησαν  οι  επισκέψεις  στην «Ροτόντα»  και  στη Ρωμαϊκή Αγορά και στο ομώνυμο μουσείο.

Στις πλούσιες σε μορφωτικά ερεθίσματα εκπαιδευτικές μας   επισκέψεις  είχαμε  την  ευκαιρία  να  θαυμάσουμε  την  μεγαλοπρέπεια  της Βυζαντινής Τέχνης και εν γένει του Βυζαντινού Πολιτισμού με τους ναούς, τα δημόσια κτίρια, τα κοιμητήρια, τις κοσμικές οικίες  αλλά  και  την  περίφημη  «βυζαντινή καθημερινότητα» , όπου, σύμφωνα με την Χριστιανική  παράδοση, κυριαρχούσε η πίστη στην υπερβατική Άνω Ιερουσαλήμ  . 

Οι  μαθητές  περιηγήθηκαν  στις  έντεκα αίθουσες του Μουσείου που διαμορφώνονται σε επίπεδα και  απέκτησαν ή  ξαναθυμήθηκαν  ιστορικές  γνώσεις  και  πληροφορίες  για  την  εποχή  που ο πρωτότυπος βυζαντινός και μεταβυζαντινός  πολιτισμός άνθιζε και επεκτεινόταν στα Βαλκάνια.


















  Με  τη  βοήθεια  των  ξεναγών  τους  οποίους  συναντήσαμε  στα  μνημεία  που επιλέξαμε να επισκεφτούμε, οι  μαθητές  και οι  συνοδοί  τους περιηγήθηκαν  στο  εσωτερικό και στο εξωτερικό τους ,  έμαθαν  σημαντικά  στοιχεία  για  την  ιστορία  τους  και  θαύμασαν  τα ευρήματα των αρχαιολόγων που εκθέτονται στα αντίστοιχα μουσεία.

  Οι   μαθητές  χωρίστηκαν  σε  δυο  ομάδες  και  ξεναγήθηκαν  στο  χώρο  της Ροτόντας  όπου  ήρθαν  σε  επαφή  με  τα περίφημα, σαν χρυσοκέντητα κοσμήματα, ψηφιδωτά της, γνωρίζοντας  ένα  μικρό  μέρος  της  μεγάλης  ιστορίας της. Εκθέματα όπως  οι  βυζαντινοί μεταλλικοί σταυροί ή τα εφυαλωμένα κεραμικά,  τα   καλαίσθητα  βυζαντινά  κοσμήματα ή οι λεπταίσθητες τοιχογραφίες στους καμαροσκεπείς τάφους της Βυζαντινής Θεσσαλονίκης σίγουρα  είναι  στοιχεία  που οι  μαθητές μας θα  τα  θυμούνται  έντονα για καιρό.
 
Μετά  τις  επισκέψεις  στα  παραπάνω  μνημεία, οι  μαθητές και  οι  συνοδοί  καθηγητές  τους  περιηγήθηκαν  στην Ρωμαϊκή Αγορά και στις στοές της, «κρυπτή» και ανοιχτές, στο μουσείο της αγοράς με τα ρωμαϊκά αρχαιολογικά κατάλοιπα και στο ιστορικό  κέντρο και  την  αγορά   της  σύγχρονης Θεσσαλονίκης   μέχρι  την  αναχώρησή τους.

Οι  μαθητές και ιδιαίτερα οι μαθήτριές μας  παρακολούθησαν  το  πρόγραμμα  των  επισκέψεων  με  προσοχή, αφοσίωση  και  ενδιαφέρον. Έτσι  το  επιμορφωτικό μέρος  της  εκδρομής    κρίνεται   εξαιρετικά   επιτυχές  με μεγάλη  την εκπαιδευτική «ωφέλεια»  που προέκυψε απ’   αυτές. 
 
Η  συμπεριφορά των  μαθητών/τριών  ήταν η πρέπουσα και  δεν  δημιουργήθηκε  κανένα  απολύτως  πρόβλημα   κατά  τη  διάρκεια  της  εκδρομής. Υπό τη εποπτεία των συνοδών καθηγητών οι μαθητές/τριες εκπαιδεύτηκαν  αλλά  και  ψυχαγωγήθηκαν. Επιπροσθέτως, οι υποδομές των χώρων επίσκεψης κάλυπταν απολύτως τις απαιτήσεις των εκδρομέων.
Σε γενικές γραμμές η εκτίμηση όλων είναι ότι η ημερήσια εκδρομή της Β’ Τάξης  του  Σχολείου μας  ήταν ιδιαιτέρως επιτυχημένη και επιτέλεσε τον εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό της στόχο.

Ηλιάδη Αμαλία, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 5ου ΓΕΛ Τρικάλων
 

 

 

Επιστροφή