Η κ. Ζαχαράκη στον Δήμο Τρικκαίων και εφ’ όλης συζήτηση για Παιδεία και Εκπαίδευση

Δείτε και άλλα θέματα στην ενότητα:
Η κ. Ζαχαράκη στον Δήμο Τρικκαίων και εφ’ όλης συζήτηση για Παιδεία και Εκπαίδευση

Καλές πρακτικές του Δ. Τρικκαίων και προτάσεις Παπαστεργίου στην υφυπουργό Παιδείας

Τις καλές πρακτικές του Δήμου Τρικκαίων σε επίπεδο εκπαίδευσης, αλλά και προτάσεις συνολικότερα για την Παιδεία, συζήτησαν ο Δήμαρχος Τρικκαίων κ. Δημήτρης Παπαστεργίου και η υφυπουργός Παιδείας κ. Ζαχαράκη.



Ευρισκόμενη στα Τρίκαλα το Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2019 για κομματική εκδήλωση, η υφυπουργός αρχικώς ενημερώθηκε και ξεναγήθηκε από τον Δήμαρχο σε πτυχές των δράσεων του Smart Trikala. Η κ. Ζαχαράκη είναι το πρώτο κυβερνητικό στέλεχος που επισκέπτεται τα Τρίκαλα.

Η Παιδεία  
Ακολούθησε μακράς διάρκειας σύσκεψη, με την παρουσία των αντιδημάρχων κ.κ. Βασιλένας Μητσιάδη και Ακη Αναστασίου, και της αντιπροέδρου του Μουσείου Τσιτσάνη κ. Εφης Λεβέντη.  Ο Δήμος Τρικκαίων δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στο παρόν και το μέλλον της εκπαίδευσης και για τον λόγο αυτόν, ο κ. Παπαστεργίου ανέφερε συγκεκριμένα: «οφείλουμε να επαναφέρουμε το ενδιαφέρον των παιδιών στην Παιδεία και τη μόρφωση». Ετσι, εστίασε σε πολλά και ειδικά ζητήματα, που απασχολούν τη σχολική κοινότητα. Επίσης, διατύπωσε προτάσεις και αιτήματα, μεταφέροντας τις καλές πρακτικές του Δήμου.





Καλές πρακτικές & προτάσεις
Στις καλές πρακτικές εντάσσονται, η τεχνολογία και η ρομποτική, το πρόγραμμα εκπαίδευσης για υγιεινή διατροφή (BioCanteens), ο τρόπος διαχείρισης των αιτημάτων των σχολείων και κατ’ επέκταση ο αναβαθμισμένος τρόπος λειτουργίας των Σχολικών Επιτροπών (με τη συνολική τους διαχείριση) κ.α.
Οι προτάσεις που τέθηκαν, αφορούσαν σε παρεμβάσεις για ενίσχυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, μέσω μαθημάτων – προγραμμάτων για εξοικονόμηση ενέργειας, για αντισεισμική θωράκιση κτηρίων, για πληροφορική και τεχνολογία, όχι απλώς στην «Ευέλικτη Ζώνη», αλλά με στόχο την ουσιαστική γνώση των μαθητών και μαθητριών.

Επίσης, τέθηκε αίτημα για υλοποίηση προγραμμάτων (μέσω του «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ») προς εξοικονόμηση ενέργειας, με τη σύνδεση των διδακτηρίων με το δίκτυο φυσικού αερίου, καθώς και για τη στοιχειώδη ενεργειακή αναβάθμιση των διδακτηρίων.
Στο ζήτημα της διατροφής, παρουσιάστηκε το πρόγραμμα BioCanteens και γενικότερα η προσπάθεια εμφύσησης πνεύματος υγιεινής διατροφής, που αφορά και στην κυκλική οικονομία.

Για τη διαχείριση αιτημάτων, ο Δήμαρχος Τρικκαίων πρότεινε μια απλή λύση για τα αιτήματα των σχολικών μονάδων σε υποδομές: αυτά να οδεύουν απευθείας  στις Σχολικές Επιτροπές και όχι στην ΚΤΥΠ ΑΕ, που συνεπάγεται πρόσθετο χρόνο επεξεργασίας και ικανοποίησής τους.

Συγκεκριμένες απαντήσεις
Σε όλα αυτά τα ζητήματα η υφυπουργός απάντησε με τη συνεργασία και με την πρόταση στην κυβέρνηση, να υιοθετηθούν συγκεκριμένες πρωτοβουλίες. Τόνισε μάλιστα, ότι «φεύγω με το σημειωματάριό μου γεμάτο με πολύ σημαντικές σημειώσεις».
1. Στάθηκε, για παράδειγμα, στο ζήτημα της υγιεινής διατροφής, για το οποίο τόνισε ότι θα συνεχιστεί – επεκταθεί, εντασσόμενο σε νέο πρόγραμμα αγωγής υγείας.
2. Αναφέρθηκε με θετικά λόγια στη διαχείριση των Σχολικών Επιτροπών και των υποδομών στα σχολικά κτήρια, όπως την υλοποιεί ο Δήμος Τρικκαίων
3. Δεσμεύτηκε για προώθηση των προτάσεων, ειδικά όσων σχετίζονται με την ενεργειακή αναβάθμιση των διδακτηρίων.

Γενικότερα για τον Δήμο Τρικκαίων η υφυπουργός τόνισε τη σημασία των δράσεων που υλοποιούνται, μέσω και του Smart Trikala, ειδικά αυτών για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση, την οποία η κυβέρνηση επιδιώκει να υλοποιήσει και να προωθήσει.

Σε επίπεδο εκπαίδευσης γενικότερα, η κ. Ζαχαράκη αναφέρθηκε:
- στην πλήρωση των θέσεων με αναπληρωτές σε πολύ σύντομο διάστημα
- στη συνέχιση της διαδικασίας εντοπισμού των πιθανών κενών
- στην ενίσχυση της ιδιότητας του πολίτη από τους μαθητές, με προγράμματα – μαθήματα, όπως η αγωγή υγείας, η διατροφή, η επιχειρηματικότητα, ο εθελοντισμός, η περιβαλλοντική συνείδηση.


Από το γραφείο Τύπου του Δήμου Τρικκαίων

 

 

Επιστροφή